Вівторок, 17.06.2025, 06:30
Вітаю Вас Гість | RSS

Методична скарбничка вчителя української мови та літератури Звегінцевої Ольги Дмитрівни

Афоризми
Календар дат
Календар України
Пошук
Статистика

Каталог файлів

Головна » Файли » Українська мова » Контрольні роботи

Стилістика простих речень. 11 клас
09.03.2016, 22:51

Контрольна робота  

Стилістика простих речень

І варіант

Тест

Завдання 1–6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний. Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

 

1. Зазначте, у якому реченні пропущено тире між підметом і присудком.

А День ясний, теплий, весняний.

Б Я трохи звір.

В Незупинне власне словотворення ось шлях його поезії.

Г Промені як вії сонячних очей.

 

2. Укажіть двоскладне речення, яке легко перебудувати на односкладне.

А М’яко погойдуючись, як у мрійному вальсі, пишаючись шовком фіранок на вікнах, мерехтячи люстрами, котився він, ніби разок блискучих коралів, і миготів емалевими девізами на боках вагонів: «Нєгорєлоє — Владівосток».

Б Лекція професора справила враження.

В Я тебе переслідуватиму все твоє життя.

Г Майор трутив стіл і звівся, похитуючись (З творів І. Багряного).

 

3. З’ясуйте, в якому з речень вжито зайві коми.

А Здається, що це янгол злетів з небес, сів у нього за столом і виспівує тужливу, але чарівну пісню.

Б Тікаючи од дідового реву, одного разу стрибнув я з‑під порічок прямо в тютюн.

В Він саме цвів великими золотими гронами, як у попа на ризах, а над ризами носилися бджоли — видимо-невидимо.

Г Велике, тютюнове листя зразу обплутало мене (З творів О. Довженка).

 

4. Визначте, яке з речень ілюструє правило вживання двокрапки після узагальнювального слова перед однорідними.

А Лаврін не поганяв волів: він забув і про воли, і про мішки й тільки дивився на Мелашку.

Б Його все гніває, все дратує: і той Савченко з вічними жартами, й та небажана філоксера.

В Дивлюся: так буцім сова летить лугами, берегами та нетрями, та глибокими ярами, та широкими степами, та байраками (Т. Шевченко).

Г Ліс іще дрімає, а з синім небом уже щось діється: воно  то зблідне, неначе від жаху, то спалахне сяйвом, немов од радощів (М. Коцюбинський).

 

5. З’ясуйте, в якому з речень двокрапка після узагальнювального слова перед однорідними  членами невиправдано пропущена.

А З‑під чорних стріх вилазять вечірні тіні, повзуть по стінах, гойдаються по садках і виходять блукати на шлях (І. Микитенко).

Б Все зберегла моя уява ті ночі зоряні, ті дні (В. Сосюра).

В Над тією дібровою стояла ніби дуже ясна місячна ніч або ясний вечір (І. Нечуй-Левицький).

Г Вогнище то згасало, то знову спалахувало яскравим полум’ям (Я. Баш).

 

6. Укажіть речення, що потребує стилістичної правки.

А Я люблю класичну музику і малювати пейзажі.

Б Мені подобаються пригодницькі фільми й фантастичні твори.

В У шкільній оранжереї є кактуси, фікуси, пальми та інші тропічні рослини.

Г З моря долітали і шум прибою, і крики чайок.

 

Завдання 7–9 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише два правильних варіанти.  Потрібно вибрати два правильних варіанти відповіді.

 

7. Укажіть, у яких реченнях виділені слова до вставних не належать.

А З того місця так видно усюди (Панас Мирний).

Б А що ж по-твоєму чинити маєм (Леся Українка).

В Тут навіть повітря здавалось несло в собі золотисті відтінки (О. Гончар).

Г А він дивлюсь і осмутніє, і похмурий такий стане, і не їсть, і не п’є (Марко Вовчок).

Д І ось раптом хребет розломився, вогняна тріщина прокотилася впоперек нього, до самого низу.

Е І навіть в Арктиці суворій проб’ються може ручаї (Л. Дмитерко).

 

8. Укажіть речення з відокремленим означенням, при яких пропущено розділові знаки.

А Жовті курчата розкотилися по грядках, мов горох.

Б Налякане заколотом знялося з сусідньої стріхи гайвороння і било крилами над обсипаною стріхою.

В Дівка здорова, чиста, хоч води напийся (З творів М. Коцюбинского).

Г В табуни збиваються пташки, що будуть відлітати в теплі краї чужі далекі (О. Копиленко).

Д Розрум’янена, ошаленіла, Тоня з розгону налітає на брата (О. Гончар).

Е Перед ним лежав шлях, курний уже, хоч була рання весна (М. Коцюбинський).

 

9. Визначте речення, в яких відокремлена обставина не виділена розділовими знаками.

А Він говорив не поспішаючи, з крижаним спокоєм (А. Головко).

Б Він ще зловив на собі вологий погляд жінки даючись подиву зміні кольору її очей (О. Уляненко).

В Сиділи люди нерухомо, поглядали один на одного блукаючим поглядом (І. Багряний).

Г Десь здалеку бриніла, як муха повесні, притишена пісня (М. Коцюбинський).

Д Вже жовтий жовтень гетьманує в останнім золоті життя (Є. Маланюк).

Е Світ падаючи на сніг знімався високо вгору (Панас Мирний).

 

Установити відповідність

10. З’ясуйте тип односкладних речень

 

Тип односкладного речення

1

називне

 

2

означено-особове

 

3

неозначено-особове

 

4

безособове

 

 

Приклад

А  Шкода даремно згаяного часу.

Б  Гостей зустрічали щиро, з хлібом-сіллю.

В  Кришталевий промінь сміливого сонця.

Г  Допоки горіти буде долоні твоєї дотик.

Д  Поверни золоті її очі, сині хвилі і вітер весни.

 

 

 

11. Доберіть приклад до кожного випадку вживання тире.

 

Розділовий знак

1 тире між підметом і присудком

2 тире перед узагальнювальним словом 3 тире при відокремленій прикладці

4 тире в неповному реченні

 

 

 

Приклади

А Тонкі брови, русяві дрібні кучері, рум'яні губи - усе це дихало молодою парубоцькою красою.

Б Здобути волю - то мій рай.

В Я тільки тепер побачив село - нужденну купку солом'яних стріх.

Г Від малих дітей голова болить, а від великих - серце.

Д Прийде осінь - у засіках буде хліб золотий.

 

12. Прочитайте текст і виконайте завдання 1-4.

 

(1) Поза хатами стежка розширювалась і прямувала попід кам'яною горою до самісінького ліска. (2) Між деревами ховався невеличкий струмок, у ньому -завжди холодна й різка джерельна водиця. (3) Трохи віддалік дорога круто забирала праворуч, і опускалася в/низ до річки, блакитний відблиск якої було [...] видно з/верху дерева. (4) На/весні річка в цьому місці широко розливалася, затоплюючи собою велику ділянку землі, а влітку, коли вода спадала, на лузі селилося безліч усякої дрібної звірини, і великий птах там полював. (5) Аж ген від отого лісочка, що не/виразно синів удалині, і до високого пагорба був його луг.

 

1. Окремо в тексті треба писати сполуку слів

А з/верху                                    Б в/низ                            В на/весні                             Г не/виразно

 

2. Простим є речення

А перше                                     Б друге                            В трете                                 Г п'яте

 

3. На місці пропуску в третьому реченні має бути слово

А добре                                      Б легко                            В суттєво                              Г гаразд

 

4. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому                                  Б другому                         В третьому                        Г четвертому.

 

Контрольна робота 

Стилістика простих речень

ІІ варіант

Тест

Завдання 1–6 мають по чотири варіанти відповіді, серед яких лише один правильний.

Потрібно вибрати правильний варіант відповіді.

 

1. З’ясуйте, в якому реченні пропущено тире між підметом і присудком:

А Гомоніти з високим начальством було для Хоми втіхою (О. Гончар).

Б Жити значить безперервно рухатися вперед (С. Джонсон).

В Твоя любов як сміх дитячий (Д. Іванов).

Д Ми сірі гуси в хмарі (А. Малишко).

 

2. Укажіть двоскладне речення, яке легко перебудувати на односкладне.

А Тайга не давала йому нічого.

Б Дівчина враз насупилась, розгнівалася.

В Його гнала вперед надзвичайна впертість, сто разів випробувана і загартована мужність.

Г Даремно він нишпорив з пильністю вченого і з відчаєм голодного. (З творів І. Багряного).

 

3. З’ясуйте, в якому з речень вжито зайву кому.

А Марія переживала прочитане, раділа чи плакала разом із тими людьми, про яких оповідала книжка.

Б Гнат як міг припрошував, підкладав їй, що видавалося йому смачнішим, годував цукерками, як дитину.

В Піднесена й урочисто чиста Марія приймала свої дари, цілувала кожного в уста, а Мартина — схилилася і, як батька, поцілувала в руку.

Г Одарці дещо не до вподоби, що Марія занехаяла старосвітські звичаї, і не вбиралася до шлюбу, як це було прийнято, але такі вже настали часи (З творів У. Самчука).

 

4. Визначте, яке з речень ілюструє правило вживання двокрапки після узагальнювального слова перед однорідними членами речення.

А З Оксаною от що: їй 17 літ, батько її, Рубан, сюсюкає, а мати теж сюсюкає.

Б І далі (щоб не забути): у перший, у другий, як і в дальші томики я вкладаю речі, ще ніде не друковані.

В Дивишся на гетьманський ліс, згадується: гетьманщина, Гоголь, татари, Карло XII і т. ін.

Г Все зберегла моя уява: ті ночі зоряні, ті дні (В. Сосюра).

 

5. З’ясуйте, в якому з речень двокрапка після узагальнювального слова перед однорідними членами невиправдано пропущена.

А Тьотя Бася не обідала її обід з’їв хтось. (У. Самчук)

Б Йшли разом до комори, розглядали та упорядковували свої подарунки хустки, спідниці, полотно…

В Люблю дивитись на Дніпро з його стрімких високих круч (В. Сосюра)

Г Павлина Анфисівна сама ж невинність вона ж не знала, що Анфиса Павлівна дитячу котлету їла .

 

6. З’ясуйте, в якому з речень після однорідних членів замість коми слід поставити тире.

А Сусіди посідали на призьбі, запалили люльки, вернулись до своєї розмови (С. Васильченко).

Б Він приніс здоровий пучок ласкавцю, гвоздиків та крокусу, котрий вже зацвів жовтогарячими патлатими квітками (І. Нечуй-Левицький).

В І зелений садок, і маленька пасіка в садку під горою, і криниця під грушею, і левада, і зелена діброва на горах, і розмова з Лавріном за пасікою, все ніби заквітчало свекрову хату квітками та залило пахощами (І. Нечуй-Левицький).

Г Як не любити зими сніжно-синьої на Україні моїй, Саду старого в пухнастому інеї, Сивих, веселих завій? (М. Рильський).

 

Завдання 7–9 мають по шість варіантів відповіді, серед яких лише два правильних варіанти. Потрібно вибрати два правильних варіанти відповіді.

 

7. Укажіть, у яких реченнях виділені слова до вставних не належать.

А Це знов таки навіть у нижчих тварин помічається, собаки наприклад дуже чулі до оцінки їх .

Б Вода за ніч відстоялася, стала така прозора, що видно було на дні кожну піщинку (Ю. Збанацький).

В І того можливо не знайду я слова, щоб наш прекрасний оспівати світ (М. Рильський).

Г Він видно спав, бо не ворушився (Панас Мирний).

Д Добра такого таки зроду у мене правда не було (Т. Шевченко).

Е Мені здається, що жила я завжди… (Леся Українка)

 

8. Укажіть речення з відокремленим означенням, при яких пропущено розділові знаки.

А Незмірною ласкавістю і тихою журбою віє від сих вільних, кучерявих хмаринок, що пливуть собі кудись поза дім неволі (В. Винниченко).

Б Літня спека й страшна зимова завірюха пригасили життя гір (М. Чабанівський).

В Земля, як і завжди, пахтіла своїм тяжким п’янливим запахом (У. Самчук).

Г Кожен крок нашого піхотинця здається подією вартою літописів (О. Гончар).

Д Сизуватий колос затиснутий з двох боків списами остюків перегойдує на тонких білих ниточках жовто-зеленаві палички квіту (М. Стельмах).

Е Чумацькі мажари з кримською білою сіллю важко рухались по ній… (О. Гончар).

 

9. Визначте речення, в яких відокремлена обставина не виділена розділовими знаками.

А Гуркіт канонади ревів не перестаючи (В. Сосюра).

Б Вбігла Гафійка сквапно ховаючи щось за пазуху (М. Коцюбинський).

В А він мандруючи співа, як Наливайко з ляхом бився (Т. Шевченко).

Г А як насупляться брови сердито та під ними хмурий погляд блисне, то аж холодно у душі (В. Мова).

Д Ад’ютант мав феноменальну пам’ять і виключну хоробрість (Г. Тютюнник).

Е Наче з вентилятора, війнуло звідти на бійців тяжким перегорілим повітрям, немов видихнутим з єдиних людських легенів (О. Гончар).

 

Установити відповідність

10. З'ясуйте типи односкладних речень.

 

Тип односкладного речення

1 означено-особове

2 узагальнено-особове

3 неозначено-особове

4 безособове

Приклад

А На жаль, забули свою історію.

Б Заморосило осінь у сльозу.

В Смолою пахне дощок білий ряд.

Г Згаяного часу конем не доженеш.

Д Подбати мушу про тебе.

 

11. З'ясуйте, яким компонентом ускладнено просте речення.

Речення (розділові знаки пропущено)

1 Знала я дочко за ними принаймні три чесноти.

2 Зовні однак ніщо не віщувало рясної В травневої грози.

3 Під вечір годині о сьомій самотній блукав я в саду.

4 Де він там зачепився старий бурлака.

Ускладнювальний елемент

А уточнювальна обставина

Б звертання

В вставне слово

Г однорідні означення

Д відокремлена прикладка

 

12. Прочитайте текст і виконайте завдання 1—4.

 

(1) Навесні ми часто блукали сонячними пагорбами поміж торішнім листям визбируючи перші  неІсміливі фіалки, вдихали міцний і п'янкий дух землі. (2) А коли забуяв зеленню травень, заквітчав широкі,- не/приховані від людського ока луги ромашками, усе наче потонуло в білому морі, якому не/має кінця-краю. (3) Ковтаєш трепетний запах квітів, і тебе вабить кудись у не/звідане. (4) А згори ніжно припікає сонечко, у чистому прозорому небі - ні хмаринки, тільки лине [...] пісня жайворонка.

 

1. Простим є речення

А перше                                  Б друге                            В третє                                          Г четверте

 

2. Пунктуаційну помилку допущено в реченні

А першому                             Б другому                        В третьому                                    Г четвертому

 

3. У четвертому реченні пропущено слово

А гамірна                                Б чарівна                         В свавільна                                   Г нечутна

 

4. Окремо в цьому тексті пишеться сполука слів

А. не/сміливі                          Б не/приховані                 В не/має                                        Г не/звідане

Категорія: Контрольні роботи | Додав: olga | Теги: українська мова, контрольна робота, ІІ варіанти, 11 клас, стилістика простих речень
Переглядів: 3370 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Вхід на сайт
Годинник
Календар
Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2025