КОНТРОЛЬНА РОБОТА
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ ( І ВАРІАНТ )
1 Укажіть словосполучення:
а) після обіду; б) олівець і фломастер; в) чув колись
2. Укажіть об’єднання слів, які не є словосполученням:
а) щось побачив; б) молов язиком; в) неподалік від школи
3. Укажіть іменні словосполучення:
а) говорив тихо; б) комусь із нас; в) поспішає на роботу
4. Укажіть дієслівні словосполучення:
а) бажання жити; б) написавши записку; в) швидка допомога
5. Укажіть словосполучення з підрядним зв’язком - узгодження:
а) захоплення театром; б) коротка записка; в) трохи більший
6. Укажіть словосполучення з підрядним зв’язком – керування:
а) неподалік від школи; б) легкий вітерець; в) зовсім скоро
7. Укажіть словосполучення з підрядним зв’язком – прилягання:
а) розмова з батьком; б) неприємна розмова; в) ледве живий
8. Укажіть правильно побудовані словосполучення:
а) завдати біль; б) за власним бажанням; в) українець по походженню
9. Укажіть прості речення:
а) Толя завжди виходив надвір трохи боязко, жмурився від сонця й соромливо посміхався своїми невинними синіми очима.
б) Але цей халамидник неодмінно спокушав його, і бідненький Толя приходив додому задрипаний, подраний, з розбитим носом.
в) Заглядає в шибку казка сивими очима, материнська добра ласка в неї за плечима.
10. Укажіть спонукальне речення:
а) Нам так хочеться з вами зустрітися!
б) Нехай ваші діти і батьки будуть здоровими.
в) Випити б трохи молока.
Завдання
Записати речення, зробити повний синтаксичний розбір, визначивши частини мови, види головних і другорядних членів речення. Записати аналіз речення. Виписати з речення 2 словосполучення, проаналізувати їх.
З Дніпра витекли у вічність три світлі джерела.
СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ ( ІІ ВАРІАНТ )
1. Укажіть словосполучення:
а) будемо чекати; б) приготувати обід; в) кіт і собака
2. Укажіть об’єднання слів, які не є словосполученням:
а) править теревені; б) кудись поклав; в) близько від шляху
3. Укажіть іменні словосполучення:
а) багатий лісами; б) годує тварину; в) йти повільно
4. Укажіть дієслівні словосполучення:
а) звернувшись за адресою; б) сміх дітей; в) прохання допомогти
5. Укажіть словосполучення з підрядним зв’язком - узгодження:
а) приємні спогади; б) дивитися мультфільм; в) занадто просто
6. Укажіть словосполучення з підрядним зв’язком – керування:
а) веселіше обличчя; б) відвідав хворого; в) легше відро
7. Укажіть словосполучення з підрядним зв’язком – прилягання:
а) зарослий очеретом; б) посміхався веселіше; в) кращий учень
8. Укажіть неправильно побудовані словосполучення:
а) українець по походженню; б) за наказом директора; в) завдати шкоди
9. Укажіть прості речення:
а) Толя раптом зстрибує з вікна, швидко скидає черевички, закачує штанці й тихенько вибігає в сіни .
б) Ніжні, випещені ніжки його спотикаються, брудний потік залива бархатові штанці.
в) У долині село лежить, понад селом туман дрижить.
10. Укажіть спонукальне речення:
а) Хто зможе перепливти на той берег річки?
б) Що за славна в тебе дочка!.
в) Почекай мене тут.
Завдання
Записати речення, зробити повний синтаксичний розбір, визначивши частини мови, види головних і другорядних членів речення. Записати аналіз речення. Виписати з речення 2 словосполучення, проаналізувати їх.
Краса України і матері мова лунає у пісні і в серці дзвенить.
|