Контрольна робота
Пряма й непряма мова. Діалог
І варіант
Тест
1. Пряма мова супроводжується:
а) вставними словами;
б) словами автора;
в) відокремленими членами речення.
2. Якщо слова автора стоять після прямої мови, між ними ставиться:
а) двокрапка;
б) тире;
в) крапка з комою.
3. "Послухай, - каже Клим, - ти справді вже глузуєш!" Схема цього речення:
а) "П." - а.
б) "П, - а, - п!"
в) А:"П!"
4. Діалог – це:
а) слово, що вживається жителями певної території;
б) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;
в) чиясь мова, передана від імені автора у формі складного речення.
5. Кожна репліка в діалозі:
а) береться в лапки;
б) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире;
в) виділяється комами.
6. У реченні "Помилуйте! - йому Ягнятко каже - На світі я ще року не прожив". пропущені розділові знаки:
а) кома;
б) крапка і кома;
в) крапка.
7. У якому реченні позначено слова автора:
а) Наді мною небо таке синє, таке ласкаве, а за вербами причаїлась дрімота й шепоче: «Засни собі, засни собі».
б) «А де ж батько?» - запитав Дмитро, торкаючись рукою дитячої голівки.
в) «Вставай, вставай, дитино, - виважує мати зі сну. – Вже вікна посивіли, вже прокидається сонце».
8. Вкажіть речення, в якому правильно розставлено розділові знаки:
а) «Наш ідеал – працелюбна людина, - пише В. Сухомлинський. – Вдумайтесь у ці слова!»
б) Наш ідеал – працелюбна людина, - пише В. Сухомлинський. – Вдумайтесь у ці слова!
в) «Наш ідеал – працелюбна людина», - пише В. Сухомлинський. – Вдумайтесь у ці слова!»
9. Вкажіть речення, в якому неправильно розставлено розділові знаки:
а) Він міг би сказати про себе словами Блока: «Одним із моїх натхнень була чесність».
б) Бувало так, що беручи до рук якийсь перекладний твір, казав – «А я ж колись це теж перекладав».
в) «У вигляді мови, - сказав Олесь Гончар, - дано людині великий дар».
10. Вкажіть правильно утворене речення з непрямою мовою.
а) «А у нас нові сусіди», - сказала бабуся.
Б) Бабуся сказала, що в нас нові сусіди.
В) Бабуся сказала, що в них нові сусіди.
Граматичні завдання
- Записати речення, розставивши розділові знаки при прямій мові.
Питає дика рожа Чи я хороша
- Поєднайте в реченні пряму мову Земля найкраще пахне восени та слова автора Колись мій дідусь говорив, розставивши відповідні розділові знаки.
- Перебудуйте подане речення на речення із непрямою мовою.
«Мені холодно!» - скаржився час від часу хлопець.
- Перебудуйте подане речення на речення із прямою мовою.
Сусідка попросила, щоб ми стишили звук магнітофона.
- Прочитайте й запишіть, правильно розташувавши репліки діалогу й розставивши пропущені розділові знаки.
Тато каже до мене Вмивайся Михайлику та й поїдемо жати Я зараз А де ж дід Корній Він уже мабуть перший сніп зв’язав Чого ж ви раніше мене не збудили Жалів дитино, бо хто тебе потім пожаліє у світі
ІІ варіант
Тест
1. Чуже мовлення, передане дослівно, без змін, називається:
а) прямою мовою;
б) непрямою мовою;
в) словами автора.
2. Слова кожної особи, яка бере участь у розмові, називаються:
а) вставними словами;
б) реплікою;
в) ремаркою.
3. "Не проводжайте мене," — попросила Ляля рідних. Схема речення:
а) А: "П".
б) "П, - а, - п".
в) "П," - а.
4. У реченні "А, це ти, Максиме? - зрадів Карпо — Заходь заходь!" пропущені розділові знаки:
а) кома;
б) крапка і кома;
в) крапка.
5. Діалог – це
а) слово, що вживається жителями певної території;
б) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;
в) чиясь мова, передана від імені автора у формі складного речення.
6. Якщо слова автора стоять перед прямою мовою, між ними ставиться:
а) двокрапка;
б) тире;
в) крапка з комою.
7. У якому реченні позначено слова автора:
а) «Ніщо так не красить людину, як натхнення», - подумала Ярославна.
б) «Як чудово загриміло!» - всміхаючись, співуче говорила Шура.
в) «Оцінювати чиєсь життя – це, мабуть, найлегше», - сказала Лукія.
8. Вкажіть речення, в якому правильно розставлено розділові знаки:
а) «Ось і принесли нам лебеді на крилах життя, - говорить до неба і до землі мій дід Дем’ян».
б) «Ось і принесли нам лебеді на крилах життя», говорить до неба і до землі мій дід Дем’ян.
в) «Ось і принесли нам лебеді на крилах життя», - говорить до неба і до землі мій дід Дем’ян.
9. Вкажіть речення, в якому неправильно розставлено розділові знаки:
а) «Мамо, - каже старший брат, - ходім додому!»
б) «А що, дітки? – питає бабуся. – Чого прийшли, мої соколята?»
в) «А я вас давно бачила! промовила Ольга. – Тільки не знала, хто ви такий».
10. Вкажіть правильно утворене речення з непрямою мовою.
а) Дівчина сказала, що мене звати Олена.
б) Дівчина сказала, що її звуть Олена.
в) «Мене звуть Олена», - сказала дівчина.
Граматичні завдання
- Записати речення, розставивши розділові знаки при прямій мові.
Чудовий Дніпро скаже всякий, хто гляне
- Поєднайте в реченні пряму мову Дім без книг нагадує тіло без душі та слова автора Моя мати любить повторювати, розставивши відповідні розділові знаки.
- Перебудуйте подане речення на речення із непрямою мовою.
«Я, коли виросту, теж садівником буду!» - палко промовив Юрко.
- Перебудуйте подане речення на речення із прямою мовою.
Брат запропонував Андрієві записатись у секцію з плавання.
- Прочитайте й запишіть, правильно розташувавши репліки діалогу й розставивши пропущені розділові знаки.
Сашко зважився Слухай, у тебе батько лікар Ветеринар, то й що От коли б твоєму татові я привів сліпого вовка, він би його вилікував Вовка Так Сліпого Так Із казки Ні
|