Понеділок, 16.06.2025, 06:30
Вітаю Вас Гість | RSS

Методична скарбничка вчителя української мови та літератури Звегінцевої Ольги Дмитрівни

Афоризми
Календар дат
Календар України
Пошук
Статистика

Каталог файлів

Головна » Файли » Українська мова » Контрольні роботи

Пряма й непряма мова. Діалог
19.06.2016, 17:19

Контрольна робота

Пряма й непряма мова. Діалог

І варіант

Тест

1. Пряма мова супроводжується:

а) вставними словами;                    

б) словами автора;               

в) відокремленими членами речення.

 

2. Якщо слова автора стоять після прямої мови, між ними ставиться:

 а) двокрапка;                                            

б) тире;                                                           

в) крапка з комою.

 

3. "Послухай, - каже Клим, - ти справді вже глузуєш!" Схема цього речення:

а) "П." - а.                                              

б) "П, - а, - п!"                                                   

в) А:"П!"

 

4. Діалог – це:

 а) слово, що вживається жителями певної території;

 б) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;

 в) чиясь мова, передана від імені автора у формі складного речення.

 

5. Кожна репліка в діалозі:

а) береться в лапки;

б) пишеться з нового рядка, перед нею ставиться тире;

в) виділяється комами.

 

6. У реченні "Помилуйте! - йому Ягнятко каже - На світі я ще року не прожив".  пропущені розділові знаки:

а) кома;                                        

б) крапка і кома;                                        

в) крапка.

 

7. У якому реченні позначено слова автора:

а) Наді мною небо таке синє, таке ласкаве, а за вербами причаїлась дрімота й шепоче: «Засни собі, засни собі».

б) «А де ж батько?» - запитав Дмитро, торкаючись рукою дитячої голівки.

в) «Вставай, вставай, дитино, - виважує мати зі сну. – Вже вікна посивіли, вже прокидається сонце».

 

8. Вкажіть речення, в якому правильно розставлено розділові знаки:

а) «Наш ідеал – працелюбна людина, -   пише В. Сухомлинський. – Вдумайтесь у ці слова!»

б) Наш ідеал – працелюбна людина, -   пише В. Сухомлинський. – Вдумайтесь у ці слова!

в) «Наш ідеал – працелюбна людина», -   пише В. Сухомлинський. – Вдумайтесь у ці слова!»

 

9. Вкажіть речення, в якому неправильно розставлено розділові знаки:

а) Він міг би сказати про себе словами Блока: «Одним із моїх натхнень була чесність».

б) Бувало так, що беручи до рук якийсь перекладний твір, казав – «А я ж колись це теж перекладав».

в) «У вигляді мови, - сказав Олесь Гончар, - дано людині великий дар».

 

10. Вкажіть правильно утворене речення з непрямою мовою.

а) «А у нас нові сусіди», - сказала бабуся.

Б) Бабуся сказала, що в нас нові сусіди.

В) Бабуся сказала, що в них нові сусіди.

Граматичні завдання

 

  1. Записати речення, розставивши розділові знаки при прямій мові.

Питає дика рожа Чи я хороша

 

  1. Поєднайте в реченні пряму мову Земля найкраще пахне восени та слова автора Колись мій дідусь говорив, розставивши відповідні розділові знаки.

 

  1. Перебудуйте подане речення на речення із непрямою мовою.

«Мені холодно!» - скаржився час від часу хлопець.

 

  1. Перебудуйте подане речення на речення із прямою мовою.

Сусідка попросила, щоб ми стишили звук магнітофона.

 

  1. Прочитайте й запишіть, правильно розташувавши репліки діалогу й розставивши пропущені розділові знаки.

 

 Тато каже до мене Вмивайся Михайлику та й поїдемо жати Я зараз А де ж дід Корній Він уже мабуть перший сніп зв’язав Чого ж ви раніше мене не збудили Жалів дитино, бо хто тебе потім пожаліє у світі

 

 

ІІ варіант

Тест

1. Чуже мовлення, передане дослівно, без змін, називається:

 а) прямою мовою;

 б) непрямою мовою;

 в) словами автора.

 

2. Слова кожної особи, яка бере участь у розмові, називаються:

 а) вставними словами;

 б) реплікою;

 в) ремаркою.

 

3. "Не проводжайте мене," — попросила Ляля рідних. Схема речення:

а) А: "П".                           

б) "П, - а, - п".                                   

в) "П," - а.

4. У реченні "А, це ти, Максиме? - зрадів Карпо — Заходь заходь!" пропущені розділові знаки:

а) кома;                                                  

б) крапка і кома;                                              

в) крапка.

 

5. Діалог – це

 а) слово, що вживається жителями певної території;

 б) різновид прямої мови, що передає розмову двох або кількох осіб;

 в) чиясь мова, передана від імені автора у формі складного речення.

 

6. Якщо слова автора стоять перед прямою мовою, між ними ставиться:

 а) двокрапка;

 б) тире;

 в) крапка з комою.

 

7. У якому реченні позначено слова автора:

а) «Ніщо так не красить людину, як натхнення», - подумала Ярославна.

б) «Як чудово загриміло!» - всміхаючись, співуче говорила Шура.

в) «Оцінювати чиєсь життя – це, мабуть, найлегше», - сказала Лукія.

 

8. Вкажіть речення, в якому правильно розставлено розділові знаки:

а) «Ось і принесли нам лебеді  на крилах життя, -  говорить до неба і до землі мій дід Дем’ян».

б) «Ось і принесли нам лебеді  на крилах життя», говорить до неба і до землі мій дід Дем’ян.

в) «Ось і принесли нам лебеді  на крилах життя»,  - говорить до неба і до землі мій дід Дем’ян.

 

9. Вкажіть речення, в якому неправильно розставлено розділові знаки:

а) «Мамо, - каже старший брат, -  ходім додому!»

б) «А що, дітки? – питає бабуся. – Чого прийшли, мої соколята?»

в) «А я вас давно бачила! промовила Ольга. – Тільки не знала, хто ви такий».

 

10. Вкажіть правильно утворене речення з непрямою мовою.

а) Дівчина сказала, що мене звати Олена.

б) Дівчина сказала, що її звуть Олена.

в) «Мене звуть Олена», - сказала дівчина.

 

Граматичні завдання

 

  1. Записати речення, розставивши розділові знаки при прямій мові.

Чудовий Дніпро скаже всякий, хто гляне

 

  1. Поєднайте в реченні пряму мову Дім без книг нагадує тіло без душі та слова автора Моя мати любить повторювати, розставивши відповідні розділові знаки.

 

  1. Перебудуйте подане речення на речення із непрямою мовою.

«Я, коли виросту, теж садівником буду!» - палко промовив Юрко.

 

  1. Перебудуйте подане речення на речення із прямою мовою.

Брат запропонував Андрієві записатись у секцію з плавання.

 

  1. Прочитайте й запишіть, правильно розташувавши репліки діалогу й розставивши пропущені розділові знаки.

 

Сашко зважився Слухай, у тебе батько лікар Ветеринар, то й що От коли б твоєму татові я привів сліпого вовка, він би його вилікував Вовка Так Сліпого Так Із казки Ні 

Категорія: Контрольні роботи | Додав: olga | Теги: діалог, українська мова, пряма й непряма мова, контрольна робота
Переглядів: 2678 | Завантажень: 0 | Рейтинг: 1.0/1
Всього коментарів: 0
avatar
Вхід на сайт
Годинник
Календар
Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання

Copyright MyCorp © 2025