Контрольна робота за темою «Морфологія»
Тест (І варіант)
- Допущено помилку при творенні чоловічого імені по батькові в рядку:
А Сергій – Сергійович
Б Ігор – Ігоревич
В Василь – Васильович
Г Ілля – Ілліч
2. Неправильно написане особове закінчення дієслова в рядку:
А терплять, ростеш, любимо
Б скоїмо, мостять, стережеш
В водять, загоють, розграфлюють
Г закуплять, свистітимуть, крутиш
3. Закінчення -у (-ю) у формі кличного відмінка однини мають усі слова в рядку:
А провідник, Гриць, лікар
Б батько, Віктор, водій
В товариш, Кость, школяр
Г Михась, вовк, хлопчик
4. Правильно написані всі слова в рядку:
А будь-коли, дарма-що, що-небудь
Б будь ласка, уві сні, неначебто
В до побачення, пів-аркуша, неначе б то
Г з-поміж, немовби-то, коли-як
5. Правильно утворено ступені порівняння всіх прикметників у рядку:
А щонайдобріший, самий освічений
Б самий щедрий, чистіший
В найбільш вищий, ширший
Г якнайкращий, більш прогресивний
6. Порушено норму сполучення числівника з іменником у рядку:
А півтора гектара
Б тринадцять поверхів
В три екзамена
Г чотири банани
7. Потребує редагування словосполучення в рядку:
А дорожчий золота
Б легший за повітря
В сильніший від усіх
Г менше ніж за тиждень
8. Усі слова треба писати через дефіс у рядку:
А батько/мати, важко/хворий, звіробій/трава
Б дівчина/красуня, багато/тисячний, великий/превеликий
В видимо/невидимо, середньо/вічний, контрольно/вимірювальний
Г вовк/жаднюга, суспільно/політичний, радий/радісінький
9. Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні:
А І сказала мені мати: «Як/би ти, сину, йшов в отаку погоду?»
Б Друзів люблю, за/те чванливих не терплю.
В Що/б улітку не вродило, те взимку не завадить.
Г Ворон висміює свиню за/те, що чорна.
10. Усі прикметники мають форму жіночого роду в рядку:
А чорн(а,ий) туш, нов.(в, ий) фланель, широк(а,ий) степ
Б далек(а, ий) путь, давн(я, ій) накип, блакитн(а, ий) даль
В красив(а, ий) в’язь, важк(а, ий) бандероль, давн(я, ій) обитель
Г свіж(а, ий) гуаш, тяжк(а, ий) кір, сонячн(а, ий) купіль
11. Виділене слово з часткою не треба писати окремо в реченні:
А І хочу не/споганити сумління задля своєї честі й доброти.
Б І така навкруги не/вимовна краса – не любити цю землю не можна.
В Лине спокійна й не/швидка ріка, та зате ж яка вона глибока!
Г На тисячі верст навкруги не/займано сяють сніги.
12. Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово):
(1) Блукаючи по степах, ми часто знаходили гнізда всяких птахів і (2) часом забирали (3) їхні яйця і підкладали під квочку, і бувало, що вилуплювалися і якийсь час у нас жили (4) дрохвенята чи журавлики.
А іменником
Б дієприкметником (як форма дієслова)
В прислівником
Г дієприслівником (як форма дієслова)
Д займенником
Е прикметником
Контрольна робота за темою «Морфологія»
Тест (ІІ варіант)
1. Неправильно написано особове закінчення дієслова в рядку:
А борються, відлітаєш, горять
Б взуваєшся, замовляємо, тчуть
В стукотять, скажать, підшиємо
Г зустрічаємося, запобігаєш, стоїмо
2. Правильну відмінкову форму залежного слова вжито в рядку:
А наголошувати про необхідність
Б додержуватися до законів
В їхати на тролейбусі
Г чекати на зустріч
3. Частку не з усіма виділеними словами треба писати разом в рядку:
А не/зареєстрована довідка, не/зрівняний краєвид, не/спитавши дозволу
Б не/завершений проект, не/весела розповідь, не/хтувати правилом
В не/потрібно хвилюватися, не/забутня пригода, не/дожата нива
Г читав не/голосно, але виразно, це не/біла фарба, не/доречно сказав
4. Закінчення –ю у формі кличного відмінка однини мають усі слова в рядку:
А учитель, Сергій, доня
Б кінь, Софія, мудрець
В Олексій, надія, місяць
Г бабуся, мудрість, коваль
5. Правильно написано всі слова в рядку:
А абихто, підчас, ні-з-чим
Б понад, ізза, ані-трохи
В з-поміж, таки-прийшов, казна коли
Г дехто, щораз, абихто
6. Правильно утворено ступені порівняння всіх прикметників у рядку:
А найбільш аргументований, вигідніший
Б самий традиційний, найбільш відповідальний
В тонший, найменш точніший
Г розумніший, самий найдовший
7. Усі складні слова треба писати через дефіс у рядку:
А політико/економічний, навчально/тренувальний, багато/тисячний
Б румуно/український, Південно/Африканська Республіка, легко/розчинний
В проектно/кошторисний, адміністративно/територіальний, загально/державний
Г промислово/будівельний, інженерно/технічний, небесно/блакитний
8. Усі прислівники треба писати разом у рядку:
А на/показ, без/вісти, все/одно
Б до/пізна, по/новому, на/весні
В у/гору, в/літку, з/рештою
Г у/низу, по/десятеро, на/поготові
9. Виділене слово є сполучником, і його треба писати разом у реченні:
А Співай же за мною про/те, як весною усе відживається знов.
Б ніч колихала так ласкаво, про/те не спалося мені.
В Каятись кайся, та за/те/ж не приймайся.
Г Не за/те кобилу б’ють, що сіра, а за/те, що воза побила.
10. У формі орудного відмінка подовження відбувається в усіх словах у рядку:
А емаль, папороть, жовч
Б акварель, мазь, розповідь
В суміш, лють, область
Г мить, суть, гордість
11. Правильно утворено відмінкову форму іменника в рядку:
А бігати по селам
Б кліпати очами
В кілька сосон
Г дякувати сестер
12. Визначте, якою частиною мови є виділені слова в реченні (цифра позначає наступне слово):
(1) Озвучені бджолами, соняшники (2) чомусь (3) схожі для мене на круглі кобзи, яких земля підняла зі свого лона на високих живих (4) стеблах.
А займенником
Б прикметником
В дієприкметником (як форма дієслова)
Г дієприслівником (як форма дієслова)
Д сполучником
Е іменником
|